Jump to content

Препоръчан пост

Гост
Бих искал да се допитам до вас колеги, с какъв вискозитет на двигателното масло си карате SAAB-te, не искам да коментираме марките масла, а самuя вискозитет, който е най-подходящ за нашите самолети!

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Аз карам с 10W40 от ENI ;) съгласно autodata [attachment=0]oil.jpg[/attachment]

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
и аз съм 5w40, no ne6to se zamislqm za 10w60, но още умуваm

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Преди да обсъждаме вискозитета, е добре да знаем и за кой мотор е питането...... Фори, ако става въпрос за атмосферна 900 10в40 е ок, но ако коментираме турбо версия, това масло не е подходящо според мен.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Напълно съм съгласен с забележката, но и 9-5 я карам с 10W40 :oops: за сега /не казвам, че е най-подходящо/, :!: затова съм качил и спецификациите от Autodata!

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
за 9-5-a става дума, турбо моторите, моя е 1999 2,3

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Значи за мене 10W40 не е масло за лятото за турбо мотори 10W60 е хубаво масло за коли с механични повдигачи и високи температури на натоварване , за къси разстояния и градско движение не е най-подходящия вариант Това иска предварително загряване от 70-80 градуса преди да се раздава газ 5W40 е универсално масло , сега за стари моторчета е малко редичко в големите жеги ,за зимата е перфектрно сега има един хибрих - двойно естерен - 5W50 - тука нещата седят поразличен начин но карткия му живот - 5000 км и високата му цена не се оправдава за ежедневен автомобил Няма идеално малко , всичко зависи от сезона и начина на употреба на колата от там се взима решение какво да е

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Аз и за това се замислях за 10w60, защото двигателя ми е на повече от 230 000km. а когато WhiterPower взе своя SAAB беше писал , че си му сипал 10w60 (преди да смени двигателя), та за това повдигнах темата, a и иде лято жеги, дали едно 10w-..... няма да е по-удачно да се сложи.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[quote="niko72"]Аз и за това се замислях за 10w60, защото двигателя ми е на повече от 230 000km. а когато WhiterPower взе своя SAAB беше писал , че си му сипал 10w60 (преди да смени двигателя), та за това повдигнах темата, a и иде лято жеги, дали едно 10w-..... няма да е по-удачно да се сложи.[/quote] Само да вметна , че като я куих двигателя потропваше от много места , които за мен бяха неизвесни . След мсяната на маслото утихна значително , но пък с литър до морето отидох и с още един се върнах и искарах около 5000 ок преди да реша да го отворя и да видя какво има в него

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Аз след ремонта сложих 10W60RS формула и съм доволен. Изчаквам колата да загрее хубаво ако ще мачкам газта. Незнам дали има значение , но след ремапа на Орлин исках да е с пълна синтетика и по гъстичко особенно за лятото. Преди карах главно с 10W40 полусинтетика и също нямах проблеми нито с турбината нито с двигателя. Е да и тогава буста беше 0,5 - 0,6 бара.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
По-добре пълна синтетика и дълъг живот на турбото, отколкото 10w40 и ремонт на компресора..... Не казвам, че ще се счупи след 1000 км, но дългосрочно едва ли е добре.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Tо за пълната синтетика, две мнения мисля че няма. аз се чудя дали да не сложа 10w60 за лятото, или стандартното 5w40.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост

Темата ми хареса и с интерес потърсих за или против относно 10W60 vs 10W40  :bul:

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
5W40 ти покрива целия температурен диапазон в който караш колата.Не виждам смисъл да ползваш 10W60,освен ако не обичаш да я мачкаш повече откокото е необходимо.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Точно в това се състоят и колебанията ми, дали за лятото 5w40 е най-удачното масло? Значи, нека теоретично си представим.... лято,слънцето пече 37-38 С' , решаваме да идем на излет, някаде на 250-300km, тръгваме, качваме се на autobana и закрепваме една скорост от 160-180km/h, kato само от време на време намаляваме на някое ограничение или на някой които те засича, та при тази скорост и външна температура около 40С' , Дали при това натоварване на двигателя и жегата 5w40 не е станало вече на водичка? На 5w40 при 100С' му дават 13mm/s плътност при почти всички производители ,докато на 10w60 при 100С' е около 23-24 mm/s плътност , затова и пуснах темата, бих искал някой от знаештите и можещите, да ме посъветват!!! (ако сам написал някакви глупости моля да ме извините, това прочетох по форомите из нета, но в повечето мнения,когато се заговори за двигателно масло се коментират само марката масло и дали е менте или е турско, а за самия вискозитет и какво се случва с маслото и смазочните му качества над 100-120С' , и кой е оптималният вискозитет за нашите над 200 000 km турбо двигатели има много малко Info)

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
А някой от вас да има датчик за температура на маслото ??? Вярно е ,че има маслен радиатор , но ефективността му още не е проверена или с 2 думи с 180 по магистралата каква температура държи маслото

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Е това се питам де.... :D И коя е отималната плътност на маслото за нашите двигатели 13-14 mm/s ili 22-24 mm/s кое от двете или има някаква междинна стойност и това е стандартна плътност при 100С' на 5w/40 i 10w/60което дава производителя, а когато нашите турбинки почнат да светят, колко ли е тогава температурата на маслото което ги смазва?

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
ето и малко по въпроса I actually have a gauge in my tuned 9k Aero, so my comments are real observations. Normal drivng is 175F. City driving w/ a/c on is 190, up to maybe 220F seen in Milan summer rush hour. WOT on autobahn is 190. Hard laps at Croft is 180F Summer back to back hard aps on Nürburgring is 225F (hills plus amout of boost used) Not fresh oil can add 5 to 10F to all of the above. [color=#FF0000]The Saab oil cooler has very good airflow and seems very efficient, and is designed to allow WOT operation in 5th for repeated entire tanks of fuel.[/color]

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Ммм да , на мен английския малко ми куца, а google преводача ми дава.......

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
И тук някои е отговорил нещо ама като не разбирам Quote: Originally Posted by KevinC my comments are real observations. Normal drivng is 175F. City driving w/ a/c on is 190, up to maybe 220F seen in Milan summer rush hour. WOT on autobahn is 190. Hard laps at Croft is 180F . So Normal driving =175 degrees Fahrenheit is 79 degrees Celsius Flat out driving =190 degrees Fahrenheit is around is 87 degrees Celsius 220 degrees F is 104 which is very hot oil, water will evaporate very quickly at 80 degrees that is why I called that a normal operational range for engine oil but it does depend on the road surface. Driving on sand or soft earth oil temperatures will sky rocket as more friction is generated and the air flow over the oil coolers drops. I would really like an oil temperature gauges on my engine oil and gearbox oil but I just don't want all the gauges on my dash, people will say what the hell are all these clocks for I would say 50 to 140 degrees Celsius, anything over 150 degrees Celsius is to hot unless its fully synthetic oil or designed for such hot use, remember the steel is much hotter than the oil which we don't want, the oil gauge helps to let us know how hot the metal is which is making all the friction in the first place. Does your engine oil not have a ideal temperature range it works in

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Ми от всичко изчетено се казва, че масленния радиатор е много добър и маслото не държи висока температура при нормално , градско каране и аутобан Сега за състезания планинско и къси отсечки или драг няма инфо

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
OK, благодаря много!!!!

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Сега и аз да се изкажа Първо на Илчо за 10W40 и 1000 км трошене на турбина няма как да стане ако нещо не е дефектна турбината имам клиент с Аеро над 40 000 км с такова масло и тубото е ок и не само той много други турбинчовци го ползват.За 10W60 аз лично съм го ползвал и не съм очарован от него на балкан без стъпване мотора много грееше не спираха перките ведна смяна с 5W 40 и се оправи лошото е чакането сутрин да уплътни мотора защото има доста странности с това масло и не трябва да се гони.Ако искаш да не ти ври маслото трябва да се по направят някой промени около радиаторите и тръбите след турбото неща който съм направил на личната си кола извън градско мотора вместо 90 държи 77до 81 градуса и като слезна от колата на пуснат климатик се усеща как жегата изгаря краката 9-5 няма над катализатора(който го има )термо щит като на 900 и 9-3 OG който отдавайки температурата на 10 мм от картера няма как да не стопля маслото допълнително.Така да обобщя най важното е едно масло да има много висок градус на запалване така плътноста се губи на високи градуси по малка е вероятноста да причини проблем на мотора най важното на един турбо мотор са лагерите ако имаш износен лагер нямаш налягане към турбо съответно нямаш и турбо после средате където се кара градусите на който ще ползваш ако по студено от БГ задължително 5W40 джабарите ползва 10W40 ако благоволят да го сменят защото високата температура кара рядкото масло да става на вода и дали си запазва мазилните свойства.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Мисля да пробвам това масло да видя как ще е MOTUL 300V POWER 5W40, Николай и другите колеги да кажат за отзиви някакви : )

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това  

×
×
  • Създай ново...