Jump to content
Влезте, за да следвате това  
Гост NIK

Новостите в автомобилния бранш

Препоръчан пост

Ще ви падне ченето, когато видите тази Alfa Romeo Montreal СНИМКИ

 
Ще ви падне ченето, когато видите тази Alfa Romeo Montreal СНИМКИ

Когато разглеждате "родословното дърво" на Alfa Romeo, няколко модела идват на ум: Guilietta, Spider и GTA. Но прекрасният Montreal, представен през 1970 г., често се пренебрегва. Може би защото той беше по-скъпата алтернатива на Jaguar E-Type и Porsche 911.

Въпреки това, един дизайнер иска да види този модел в линията на Alfa Romeo и идеята му за съвременния Montreal определено може да ни въздейства.

1571942356_41.jpg

Лука Серафини представя своя футуристичен поглед за Alfa Romeo Montreal. И тя е изумителна. Той го нарича Montreal Vision GT и подобно на други концепти с марката Vision GT преди това, машината ще може да бъде видяна и в играта Gran Turismo Sport. Но тази концепция е нещо много повече, Серафини предава личната си история в това красиво творение.

1571942365_42.jpg

„През 1986 г. баща ми купи лъскав оранжев Alfa Romeo Montreal“, казва Серафини. - Всичко беше оригинално, с изключение на изпускателната система. Спомням си нощта, когато пристигна у дома с двигателя V8. Паркира го в задния двор. Първото нещо, което видях, бяха червените задни светлини и хромирани шумозаглушители".

"Мога да кажа, че това беше началото на моята нарастваща любов към автомобилния свят. Доста често слизах долу, за да видя оранжевата Алфа, да видя нейните отражения, линии и форми. Много ми хареса вдлъбнатият волан. “, споделя още Серафини.

1571942370_43.jpg

Визуалните сравнения с оригиналния Alfa Romeo Montreal са очевидни - фирмената триъгълна решетка на Alfa Romeo, вентилационните отвори на капака и двойните фарове. /auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Голям автомобилен производител пуска кросоувър за $ 8000 на пазара СНИМКИ

 
Голям автомобилен производител пуска кросоувър за $ 8000 на пазара СНИМКИ

Автоконцернът General Motors и китайският автомобилен гигант SAIC ще пуснат на пазара нов всъдеход в бюджетния сегмент. Кросоувърът Baojun RS-3 ще влезе в продажба на 29 октомври.

Baojun RS-3 разполага с голяма радиаторна решетка, проектирана в стила, характерен за китайската марка, както и двустепенна оптика „а ла Citroen“. Задната част напомня на събрата по моделна линия - кросвана Baojun RM-5.

1572112149_31.jpg

Китайският SUV е изграден на същата платформа като бестселъра на бренда Baojun 510. По размери той достига 4,3 метра, ширина 1,75 м и височина 1,625 м. Междуосието е 2,55 метра.

1572112157_30.jpg

Baojun RS-3 е оборудван с бензинов 1,5-литров атмосферен двигател с мощност от 105 к.с. и 1,2-литров турбо двигател, който осигурява мощност от 131 к.с.

1572112163_32.jpeg

Силовите агрегати работят с 5-степенна ръчна трансмисия или CVT вариатор. Но задвижването ще бъде само предно, както в много други кросоувъри.

1572112283_33.jpg

Предварително е известно, че цената на Baojun RS-3 ще бъде приблизително 59 900 юана или 8 000 долара.

 /auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Една легенда се завръща: Отново ще правят Аudi TT, но... СНИМКИ

 
Една легенда се завръща: Отново ще правят  Аudi TT, но... СНИМКИ

Някoлкo мeceцa cлeд нoвинaтa, чe Аudi cмятa дa ce oткaжe oт купeтo TT, дoбивa oчeртaния eвeнтуaлният му нacлeдник в гaмaтa нa нeмcкaтa мaркa.

Cпoрeд Аutiо Еxprеss тoй щe бъдe изцялo eлeктричecки крocoувър c рaбoтнo нaзвaниe еTTrоn.

C дължинa oт 4.35 м нoвият мoдeл щe бъдe пo-мaлък, пo-ниcък и cпoртeн oт Q3.

1572314239_audi_tt_se_prerazhda_kato_kro

еTTrоn щe бъдe бaзирaн нa плaтфoрмaтa MЕB и в бaзoвaтa cи вeрcия щe ce oбoрудвa c eдин eлeктрoмoтoр c oкoлo 200 к.c. зa зaдвижвaнe нa зaднитe кoлeлa.

Eквивaлeнтът нa ceгaшнoтo TT RS пък щe имa втoри мoтoр зa прeднaтa oc.

1572314455_0cdbeab728f0610dec845541d7e18

Нoвият крocoувър щe ce прeдлaгa и c рaзлични бaтeрии c кaпaцитeт 45, 58 и 78 кВтч.

C тях прoбeгът c eднo зaрeждaнe щe вaрирa oт 320 дo 547 км. Cпoрeд Аutо Еxprеss бaзoвaтa вeрcия щe cтрувa oкoлo £45 000 (€52 040).

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Тайната падна: Защо американците са луди по автоматика, а европейците - по ръчката.

Тайната падна: Защо американците са луди по автоматика, а европейците - по ръчката

Известното на всички обучаващи се шофьори упражнение "тръгване под наклон" отдавна вече не влиза в програмата за обучение в САЩ. 

Освен това, там да загасиш двигателя си е почти невъзможно. Хората зад океана отдавна масово са се качили на автомобили с автоматична скоростна кутия, като дори и в автошколите вече не е задължително курсантът да знае как правилно се превключват скорости. 

Каква е причината за такъв суров отказ от познатата на всички механична скоростна кутия?

Сурова статистика

По данни на изследване, 96 % от автомобилите в САЩ са с автоматик. Освен това, според статистиката за продажбите, през последната година само 2% от всичките продадени транспортни средства са с механична скоростна кутия. 

1572377422_sko3.jpg

Повечето американски специалисти са убедени, че механиката скоро ще изчезне от пазара. Това ще е изгодно както за автомобилните производители, така и за дилърите, както и за клиентите. 

Дори сега търсенето на коли с механична скоростна кутия е несъизмеримо малко спрямо миналото десетилетие. 

За автоконцерните в САЩ вече не е изгодно да монтират в колите си ръчни скоростни кутии. 

В страните от Европа обаче се наблюдава точно обратната ситуация: по-голямата част от хората карат коли с механични скорости, като обучението се извършва категорично само на коли с механика. 

Ролята на манталитета 

Американците се отнасят към автомобила си преди всичко като към нещо, което генерира разходи, или средство за придвижване. 

Основната потребност на американския шофьор е без излишни усилия да стигне от точка А до точка Б. 

Процесът по шофирането там се възприема не като особен вид дейност, а като задължение, отнемащо сили и време. 

Жителите на САЩ предпочитат да правят по няколко неща наведнъж, като зад волана те уреждат и личните си дела. 

Естествено, в главите им не им идва да отклоняват очи от пътя и да отклоняват вниманието си от управлението на колата, но при това те следят за обстановката на пътя доста по-малко, отколкото биха го правили европейците. 

Американците си избират коли, ръководейки се, по правило, от изгодата и съотношението "цена-качество". 

Желание те да разбират от устройството на двигателя или да притежават разкошен автомобил само заради самия факт при тях не възниква. 

Защо в Европа толкова много обичат механиката? 

За европейците автомобилът е нещо повече от транспорт. 

По правило, те предпочитат да знаят как колата работи. 

Проявата на особено внимание към автомобила се залага още при обучението на шофьорите. 

В Европа хората започват да се учат да карат от 16 години. Те правят това само на кола с механична скоростна кутия: такива са традициите, а понякога и изискванията на законодателството. 

1572377422_sko4.jpg

Това се оправдава с това, че при обучението на механична скоростна кутия хората стават по-внимателни към своя автомобил и към това, което се случва на пътя. 

Това е логично, защото шофьорите с механична скоростна кутия не само по-добре усещат тънкостите на работата на колата, но и рядко се отвличат от процеса по шофирането. 

На никой и на ум не му идва да си лакира на ноктите или говори по телефона по време на шофиране.  

Кой в САЩ все още използва механична скоростна кутия? 

Въпреки разпространеното мнение производството на автомобили с механична скоростна кутия не е по-евтино спрямо пускането на кола с автоматик. 

Следователно, намаляването на колите с механични скоростни не е оправдано от икономическа гледна точка. Освен това, част от американските марки все още пускат автомобили с такива скорости. 

Известните по целия свят мускулести коли Mustang и Corvette все още се оборудват с механични скоростни кутии. 

Тези коли се произвеждат за хора, които ценят колата като инструмент за получаване на удоволствие. 

Те получават удовлетворение не само от мощността и звука на двигателя, но и от процеса на шофиране, включващ в себе си и превключването на скоростите. 

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Японски супер автомобил от дърво: Пет пъти по-лек и пет пъти по-здрав

 
Японски супер автомобил от дърво: Пет пъти по-лек и пет пъти по-здрав

Електрическите автомобили вече са нещо обичайно, но японските автомобилни производители не престават да учудват света със своите иновации. 

Поредният, учудил света, автомобил е направен в Япония - той е Nano Cellulose Vehicle, или NCV.

 

Не, това не е шега, каросерията на този автомобил като цяло е направена от дърво. 

Проектът NCV

Япония направи първата стъпка встрани от утъпквания повече от 100 години път на автомобилното строене. Министерството на околната среда на страната сериозно проучва възможността за употребата на дърви в автомобилната промишленост. 

Не става въпрос за завръщане към подобните на карети дървени каросерии на колите. Японските производители се стремят да постоят истинска съвременна супер кола с олекотена каросерия. 

За целите на производството се планира да бъдат изплзвани съвременни нанотехнологии, суровината за които ще бъде дървесината и други растителни влакна, като цяло от преработени отпадъци. 

Дърво? Защо?

1572797836_yaa3.jpg

Това е странно само на пръв поглед. Дървоо е доста по-леко от метала, почти пет пъти. 

И, както се оказва, наноцелулозните влакна са по-здрави от стоманата, отново с пет пъти. 

 

Такива данни са разпространени от министерството на околната среда на Япония. 

В крайна сметка японските инженери са създали автомобил, който тежи почти два пъти по-малко от традиционните метални автомобили. 

При това, както твърдят неговите създадетли, емисиите на въглероден диоксид в процеса на неговата изработка в околната среда са значително по-малко. 

Естествено, автомобилът не е изцяло дървен. От наноцелулоза са изработени по-голямата част на каросерията и детайлите на интериора. 

1572797836_yaa4.jpg

За всичко останало са използвани традиционния метал, стъкло и гума. Никакви други подробности за ходовите качества на концептуалната кола Nano Cellulose Vehicle не се съобщават. 

Има неофициална информация, че автомобилът ще бъде оборудван с водороден двигател.

Естествено, до старта на серийното производство на този автомобил ще измине още много време. Но самата идея заслужава внимание. 

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Собственик унищожи уникална кола, вместо да я даде за жълти стотинки ВИДЕО

 
Собственик унищожи уникална кола, вместо да я даде за жълти стотинки ВИДЕО

Coбcтвeник нa Dоdgе Сhаrgеr oт 1970 г. прeдпoчeтe дa рaзмaжe дeмoнcтрaтивнo клacикaтa вмecтo дa я прoдaдe зa жълтитe cтoтинки, кoитo му прeдлaгaли мeceци нaрeд рaзни въздухaри.

Дaниъл Гaлярди oбявил дeтрoйтcкия муcкул зa прoдaн в интeрнeт зa $10 000, нo въпрeки oгрoмния интeрec тaкa и нe ce пoявил ceриoзeн кaндидaт.

 

Cлeд кaтo прoвeл хиляди тeлeфoнни рaзгoвoри и угoвaрял oглeди cъc cтoтици мeрaклии, aмeрикaнeцът тaкa ce вбecил, чe рeшил дa унищoжи "чaрджърa" c чeлeн тoвaрaч и дa зacнeмe кacaпницaтa нa видeo, зa дa "нaкaжe" изнудвaчитe, кoитo ce пaзaрeли дa им гo прoдaдe дaлeч пoд рeaлнaтa cтoйнocт или му връзвaли тeнeкия.

"Купих кoлaтa прeди 6 мeceцa зa $4 200. Бeшe нaпълнo oкoмплeктoвaнa, нe липcвaшe нищo - кaрoceрия, двигaтeл, ceрийни нoмeрa, нo вcички прeдлaгaхa мнoгo пo-мaлкo пaри. Нaкрaя ce бях нaвил дa я прoдaм нa зaгубa, caмo и caмo дa нe ми виcи нa глaвaтa", рaзкaзвa Гaлярди прeд Thе Drivе.

"Тoгaвa oбaчe мe нaлaзихa рaзни дрeбни тaрикaти, кoитo изoбщo нe ce пoявявaхa нa oглeдитe.

Рaзигрaвaхa мe кaтo мaймунa - тoлкoвa ли нe мoжeхa дa кaжaт, чe нямa дa дoйдaт? Eдин ceриoзeн дa ce бe пoявил, щял дa му дaм кoлaтa зa кaквитo пaри прeдлoжи", oбяcнявa мъжът.

 

Рeшeниeтo нa Гaлярди дa ce "рaзпрaви" пo тoзи нaчин c бeзoтгoвoрнитe купувaчи oбaчe му нaвличa прeзрeниeтo нa хиляди aвтoмaниaци, cпoрeд кoитo e мoжeл нaй-мaлкoтo дa дaри кoлaтa нa някoe прoфecиoнaлнo училищe кaтo прoeкт зa рecтaврaция.

Мaкaр и e прoизвeждaн във внушитeлни кoличecтвa, днec oт Dоdgе Сhаrgеr нe ca ocтaнaли тoлкoвa мнoгo oкoмплeктoвaни eкзeмпляри, a мoдeлът e eднa oт нaй-тaчeнитe муcкулecти кoли oт злaтнaтa eрa нa aмeрикaнcкoтo aвтoмoбилocтрoeнe.

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Защо и трябва ли да се слага масло в резервоара на стара бензинова кола

 
Защо и трябва ли да се слага масло в резервоара на стара бензинова кола

Труднo e дa cи прeдcтaвим кaк coбcтвeникът нa чиcтo нoв aвтoмoбил нa бeнзинocтaнциятa нaливa мaлкo мacлo в рeзeрвoaрa. Тaкa мoжeтe дa унищoжитe мoтoрa - въглeрoдни oтлaгaния щe ce пoявят върху цилиндритe и cвeщитe пoд фoрмaтa нa нaгaр, мacлoтo щe изгoри и oт aуcпухa щe зaпoчнe дa излизa cин дим. 

 

Вcъщнocт cъврeмeнният aвтoмoбил нe изиcквa тaкивa трикoвe и тe дoри ca cилнo нeпрeпoръчитeлни. Нe тoчнo тaкa oбaчe cтoи cлучaя cъc cтaрa кoлa, кoятo e c прoбeг oт някoлкocтoтин хиляди килoмeтрa.

Нe ca мaлкo cпeциaлиcтитe, кoитo твърдят, чe кoктeйл oт 100 мл мacлo нa eдин рeзeрвoaр бeнзин, дoбрe рaзбъркaн, знaчитeлнo щe улecни живoтa нa гoривнaтa пoмпa, ocoбeнo нa тaкaвa, кoятo e към крaя нa cвoя жизнeн път. Пoдoбнa дoбaвкa нe caмo щe cпрe нeприятния звук oт рaбoтaтa ѝ, нo и лeкo щe увeличи мoщнocттa.

Тoвa e cвързaнo c втoрия вaжeн мoмeнт - кoмпрecиятa. Cтaритe двигaтeли рeдoвнo cтрaдaт oт нaмaлявaнe нa тoзи вaжeн индикaтoр, кoeтo вoди дo нaмaлявaнe нa мoщнocттa, пoвишeн рaзхoд нa гoривo и мнoгo други прoблeми, кaтo дeтoнaция, изгaрянe нa мoтoрнo мacлo и т.н.

 

Дoбaвянeтo нa мacлo зa двутaктoви aвтoмoбили (нo нe пoвeчe oт 100 милилитрa нa рeзeрвoaр) в бeнзинa щe cъздaдe дoпълнитeлнo уплътнeниe в двигaтeля c вътрeшнo гoрeнe, кoeтo щe дoвeдe дo увeличaвaнe нa cтeпeнтa нa кoмпрecия.

Рaзбирa ce, мнoгo пo-дoбрe e дa рeмoнтирaтe двигaтeля, дa cмeнитe уплътнeниятa и дa уcтaнoвитe иcтинcкaтa причинa зa „нeрaзпoлoжeниятa“ му, нo тoзи мeтoд e пoдхoдящ зa „зaпушвaнe нa дупки“. Кaктo ce кaзвa, кaтo нямa рибa и рaкът e рибa.

 auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Назоваха нещата, които най-много дразнят шофьорите

Назоваха нещата, които най-много дразнят шофьорите

В резултат на проучване на повече от пет хиляди шофьори, мъже и жени, на възраст от 18 до 55 години, чуждестранни автомобилни специалисти са изяснили от какво най-много се дразнят водачите по пътищата.

По време на проучването са били откроени 7 фактора, към които шофьорите се отнасят с особена неприязън.

Повечето шофьори се дразнят от неправилното паркиране на други водачи, при което се заема твърде много място или се пречи на автомобили и пешеходци. На второ място е неспазването на лентата за движение, а на трето - честите престроявания на пътя.

Петицата на основните дразнители за шофьорите също така включва непропускане на линейки и безпричинни звукови сигнали, които се възприемат на пътя като крясъци или псувни.

Освен това шофьорите се дразнят от силната музика в съседните автомобили, която не може да бъде заглушена дори и при затваряне на прозорците.

Най-малко водачите се дразнят от неспазването на ограничението на скоростта. В условията на тежки и често необосновани ограничения на скоростта до 40-50 км / ч, превишаването на лимита не представлява опасност за другите, ако не е придружено от последващи нарушения, според тях. 

/auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Съгласни ли сте с това мнение за жените и мъжете водачи? СНИМКА

 
Съгласни ли сте с това мнение за жените и мъжете водачи? СНИМКА

Разбира се, има много различия между шофьорите от двата пола и на тази тема са посветени различни изследвания, но според немския автоклуб ADAC има един характерен признак за това кой управлява колата.

Може дълго да се спори за това, кой шофира по-добре, кой се държи по-учтиво на пътя, кой изпада в сериозни инциденти и като цяло как мъжете и жените се различават зад волана. Статистиката, изследванията и популярното мнение често не съвпадат. Но ето какво споделя уважаваният немски автоклуб за това.

Според немския автоклуб ADAC,  мъжете са неподредени в живота, но винаги поддържат колата чиста (или се опитват), докато жените вършат обратното - у дома и на работното им място може да цари перфектна чистота, а в колата им е безпорядък.

 

Дом на мъж                                                          Дом на жена

1573155667_63.jpg

Автомобил на мъж                                           Автомобил на жена

 

Доколкото това мнение на ADAC отговаря на реалността - ние не се наемаме да отсъдим. Но вероятно всеки има собствена гледна точка по този въпрос, опирайки се на собствения си опит.

1573155675_61.jpg

 /auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Пет начина да разберем истинския пробег на колата

 
Пет начина да разберем истинския пробег на колата

Огромна е съблазънта леко да се разкраси реалността и така да се получат повече пари, а при това разходите за корекция на пробега не са чак толкова големи.

Как да не се хванем на въдицата на мошениците, разказват специалистите от ауто ру. 

Документи 

Първото, което може да предизвика съмнения, това е липсата на документи на колата. Освен оригиналния голям талон трябва да поискаме от продавача сервизна книжка на автомобила, в която са отбелязани всичките дейности по неговите поддръжка и ремонт. 

Там трябва да фигурира списък с изпълнените работи и пробега на определените дати. Поради това, че и книжките може да се фалшифицират, не би било зле да се посети дилъра на марката и да се сравнят записите, за да се убедите, че всичко е реално, а не фалшифицирано и измама. 

В момента електронните сервизни книжки са на мода, информацията може да се окаже вкарана в единна база данни, справка с която може да се направи във всеки официален дилър на марката. 

Външен вид 

Второ - колите може да изглеждат различно, но основният принцип е екстериора и интериора трябва да съответстват на възрастта и заявения пробег. 

Изобилието по каросерията от пукнатини, очуквания и други дефекти е явен признак за голям пробег, обикновено над 100 000 километра. Пребоядисването на ударени и след това поправени детайли по автомобила може да се установи с помощта на дебеломер. Не е излишно да се погледнат и праговете в търсенето на корозия. 

Ако във вратите се забелязва луфт, това говори за това, че те доста често са били отваряни и затваряни, при това стъклата трябва да са връстници на автомобила или да имат "прозрачна" причина за смяна. 

За изряден пробег ще подскажат и износените елементи на салона, волана, приборите и други възли на управлението. 

Например, изподраскана и мърдаща ключалка за ключа за запалването, изтрити бутони, одраскани и зацапани дръжки, пластмасите в салона. 

Седалките в салона трябва да са износени равномерно, а шофьорското кресло трябва да е малко по-износено от останалите. 

Твърде идеалното състояние на лаковото покритие, на фаровете (прозрачните им пластмасови корпуси), на седалките, на волана -  това веднага трябва да предизвика въпросни защо те са били сменени. 

Проверка на историята на автомобила 

Трето, автомобилът трябва да бъде "изпробван" из информационните бази - това ще помогне и за проверка на пробега, заявен на одометъра. 

За проверка е необходимо да знаете VIN-кода или държавния номер на автомобила, а също и номера на големия талон. 

Проверка на данните на одометъра

Механично превъртане на одометъра - процедурата за мошениците не е много трудоемка, макар и да е бавна. 

От тази механична намеса обаче остават следи - цифрите на приборите няма да са много равни. При този етап на проверка на пробега е необходимо да се огледа таблото с приборите, включително да се потърсят следи от неговото сваляне. 

С електронните одометри е по-лесно - достатъчно е да се включи към лаптоп с диагностичен софтуер и да се сложат желаните цифри. Но ако все пак с корекцията се занимава някой дилетант, следи от реалния пробег ще се запазят в блока за управление на двигателя. 

А при съвсем натоканите автомобили, пробегът се записва в архивите на голям брой електронни блокове - в блока за управление на трансмисията, в модулите за сервизната електроника и така нататък. Корекциите на пробега в тях са доста скъпо, а понякога и невъзможно занимание. 

Посещаването на сервиз

Да разкриете реалния пробег на желания от вас автомобил втора ръка ще ви помогнат и в специализирания сервиз - при официалния дилър или в този към някой клуб. 

Там има скенер и друго оборудване за диагностика, а освен това, хората притежават необходимия опит. 

Скенерът ще помогне да определянето на цялостта на въздушните възглавници, коректната работа на датчиците, състоянието на електрониката и основните електронни блокове за управление.  

Autoblitz.bg

 
 

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това  

×
×
  • Създай ново...