Jump to content
Влезте, за да следвате това  
Гост Airhead

NEVS отново сглобява автомобили в Тролхетан!

Препоръчан пост

Гост
Тази статия беше публикувана вчера в SAABSUNITED и предлага гледна точка относно бизнес стратегията за възстановяването на СААБ. Някои коментатори смятат, че Mahindra (за които има слухове, че са евентуалния партньор на NEVS за възстановяването на производствтото) не могат да се справят със задачата да изправят СААБ на крака. Има мнения, че само СААБ АБ, компанията-майка, би могла да отговори на такова предизвикателство и то не без помощта на шведското правителство. За мен статията беше доста инересна, дано и на вас да ви хареса. Поздрави! Източник: http://www.saabsunited.com/2015/01/that ... more-57729 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ВЕЧЕ НЕ СТАВА ТАКА... През последните 30 години беше широко разпространено производителите да сглобяват, вместо да наистина да строят автомобили. По време на GM ерата, думата аутсорсинг беше най-използвана, когато хора говореха за автомобилостроене. Основната причина да се аутсорсва както разработката, така и производството към доставчици беше търсенето на краткосрочни печалби. През 90-те и 00-те голям брой монтажни и развойни дейности в Saab бяха аутсорсвани в такъв мащаб, че дори цяло табло се появяваше напълно сглобено и готово за монтиране в колата. Когато на Saab им потрябва вариант на ксенонови светлини за фейслифта на 9-5 от 2002 г., те помолиха Valeo да им го разработи, тъй като Valeo вече произвеждаха такива светлини за голям брой производители (монтажници). Едно от основните предимства да имаш няколко доставчика, които могат да предложат сходни продукти е, че можеш да ги разиграваш един срещу друг, като по този начин смъкваш цените. Също така, броят на компонентите произвеждани от един доставчик беше по-голям от този на произвежданите компоненти от всеки отделен производител. Това също поевтиняваше компоненти. Всички ли бяха щастливи? Не... Когато финансовата криза удари, производството спадна рязко и нещо се случи с отношенията доставчик-производител. Това което се случи е, че фокуса се премести върху нов пазар – китайския. Също така, нещо, което някои производители разбраха беше, че сключването на договори за развойна дейност с китайските доставчици създава проблеми, когато те на свой ред започнат да доставят сходни продукти на конкурентите. Това накара някои производители на премиум марки да изтеглят развойната си дейност от доставчиците и да я правят сами със собствени усилия. Някои премиум производители стигнаха чак до там, че да спрат да ползват голям брой доставчици. Благодарение на относително големите обеми, стана изгодно да си произвеждат по-голямата част от частите сами. Монтажниците отново станаха производители. Има много хора, които още вярват, че може да си купиш всичко на готово и да създадеш премиум автомобил. Че доставчиците са тези, които разполагат с най-новите технологии необходими за създаването на такава кола. Ами... вече не става така... Между 6-те водещи премиум производителя и останалите автопроизводители в света зее пропаст. Човек ясно може да види, че марки като Volvo, Audi, BMW и Mercedes се откъсват от останалите със супер-напреднали, високи технологии в колите си, които не могат да се срещнат при никои други марки. Защо е така? Повечето от тези други марки все още разчитат на доставчиците да им предоставят технологии и части, понеже те самите не могат да си ги разработят със собствени сили. Напредналите видео технологии, OLED и лазерните светлини са някои от най-новите системи представени на Изложението за потребителска електроника (CES) преди няколко седмици. Две марки Audi и BMW навлизат в четвърто поколение осветителни системи с лазерите. 1-то поколение бяха обикновените халогенни светлини, 2-то ксеноновите, 3-то LED, a 4-то лазерните. Повечето от останалите производители още не са напуснали 2-то поколение, а двете гореспоменати марки имат 4-то поколение осветителни системи в колите си още от миналата година. Новата лазерна технология създава три основни предимства за колите и безопасността. 1) Много по ефективни са от LED и по този начин предоставят много повече светлина при по-малка консумация на гориво, 2) Обсега се увеличава двукратно, понеже нормалната ксенонова светлина дава грубо 200-300 м видимост през нощта (дълги светлини), а лазерната ще предоставя 600-700 м видимост с дневна светлина, 3) Тази е може би най-вълнуваща. Става дума за активно, невидимо следене на околната обстановка в реално време. Накратко казано, колата може активно да сканира окръжаващата я среда, по-бързо от човешкото око, и да знае какво точно се случва около нея. Това е първият критерий за автономно управление, но също така дава на колата нещо като изкуствен интелект (AI) в суров вид, който позволява на колата да се спаси в ситуации, в които водачът не може да го направи. Тази груба форма на AI беше вече разработена за авиацията в края на 80-те години от Airbus и сега се намира в съвременните самолети в много по-напреднал вид. Можем да очакваме лазерните светлини да бъдат монтирани на всички автомобили BMW през 2017 г. 4 от 8-те модели ще ги имат още през 2016 г., а първият сериен автомобил се сдоби с такива през 2013 г. Графикът на Audi изглежда по подобен начин. Разработката на лазерната светлинна технология за автомобили отне почти 10 години. OLED е още една важна, нова характеристика, особено за задните светлини на колата. Те могат да получат много повече внимание и да предупреждават другите водачи с комбинации от яркост, светлини и цветове за ситуации, за които може би трябва да знаят. Стандартни, задни LED светлини от известно време се предлагат на някои автомобили--дори 9-3 SC ги имаше в някаква форма--но ако отворите задните светлини на повечето от днешните обикновени автомобили, там все още ще намерите обикновена крушка... Така, ето го и предизвикателството. Ако NEVS и Mahindra искат да правят премиум автомобили, не могат да си мислят, че ще продължават по стария начин да искат от доставчиците технологиите необходими им да се качат на върха при останалите. Развитието на технологиите се движи напред с огромна скорост и, за да наваксат, NEVS/Mahindra трябва по някакъв начин да се сдобият с тези технологии за да са конкурентоспособни. Някои питат, не може ли просто да си ги купуват от другите премиум марки? Отговорът е прост: НЕ... Защо? Ами, никой от тях няма интерес да продава трудно-добитите технологии на другиго, особено на конкурент. Така че, не толкова простото решение е да си ги развият сами. Mahindra нямат никакви ресурси под ръка, така че за да избутат Saab обратно в премиум сегмента, първо ще трябва да наемат много инженери в Saab, които да разработят всички нови технологии намиращи се в днешните премиум автомобили и дори да измислят нови, които все още не са разкрити от другите производители. Това е огромна задача и ще отнеме много време. Всички други производители имат 6-7 години преднина пред Saab, които в общи линии започват от нула. Големите въпроси: В състояние ли е Saab дори да навакса технологичната преднина на другите големи премиум марки? Колко ще струва и колко време ще отнеме?

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Статия от saabsunited.com http://www.saabsunited.com/2015/02/nevs ... again.html -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- NEVS отново сглобява автомобили в Тролхетан! Тази сутрин (5 февруари, 2015) Sveriges Radio P4 Väst, местното радио за района на Тролхетан, съобщи, че NEVS ще завърши над 100 коли, които ще се продават през следващите месеци. В коментар за P4 Väst Mattias Бергман казва, че "Автомобилите са MY 2014, от когато производството беше спряно. Сега целта ни е да извадим още сто коли на пазара." По-нататък в статията P4 Väst казва, че NEVS вече има пари да оцелее през февруари, като например за заплати, данъци и т.н. Някои от начините, по които се набавят пари (както ние от SU писахме по-рано) е от производството на резервни части (за Орио) и работата за други фирми в лабораториите и центъра за развитие на технологии. Разликата между приходите и разходите се запълва от настоящите собственици месец за месец. Относно напредъка в реорганизацията P4 Väst пише, че NEVS прогноза, че най-вероятно ще кандидатства за удължаване на срока, който изтича в началото на Март. Ако някой иска да прочетете оригиналната статия на шведски, ще я намери тук: http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6085765 Тъй като NEVS все още е в реорганизацията, трябва да получава пари от някъде, и като продава недовършените автомобили е един от начините за това. Това НЕ Е рестарт на редовното производство, което беше спряно през май миналата година. Като го виждам аз, това е завършване на автомобили, които вече са в завода, подобно на това, което ANA правеше в своя цех, когато SAAB изпадна в несъстоятелност през декември 2011 г. И както споменах по-горе, това не е нов модел, а 9-3 Aero от 2014 г. със същите спецификации като преди спирането на производството. Лично аз мисля, че това е добър начин да се вкарат малко свежи пари в реорганизацията. Надявам се хората да осъзнават момента и да си купят SAAB, ако имат планове за нов автомобил.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
След като постнах статията, от любопитство погледнах линка към шведския репортаж. Там видях нещо, което в статията не се споменава--преговорите с Махиндра се точат още основно защото няма постигнато съгласие със SAAB AB за ползване на марката. Поради тази и други причини (завършаване на реорганизацията, възстановяване на връзките с доставчиците и т.н.) Матиас Бергман казва, че най-вероятно ще кандидатстват за удължаване на срока на реорганизация. Стискам палци и се надявам на най-доброто, макар да съзнавам колко трудно, та чак невъзможно ще е за новия СААБ да си извоюва мястото сред немците и не само. Прекалено много време се пропиля...

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Това и аз го прочетох, но в коментарите... СААБ АБ(самолетите и другата военна промишленост) губили клиенти защото често ги бъркали с Сааб Карс и това била причината да не искат да дават името си отново :cry: Има и други условия които индийците се опитват да променят едно от тях е, че задължително всички технологии трябва да са разработени в Швеция, нещо което според мен е глупаво, при положение, че никой съвременен производител не действа вече така(и аз ще се радвам ако всичко е като преди 30 години,но сега сме в друга ера) + това до колкото знам Сааб няма лицензи(нали ГМ им ги отне освен 9-3) дори за технологии, който сам е развил преди ГМ да ги завзаме :evil: Силно се надявам да се разберат и да видим най-после тази платформа Феникс що за чудо е, защото все се говори, че именно тя предизвиква интерес в потенциалните инвеститори, но за жалост си мисля че може би СААБ АБ няма да дадат името си и то какво остана, няма грифон няма име, няма инженери(които мислят доста по-разчупено от колегите си) няма технологии и накрая....край има само КРАЙ Рядко съм толкова негативно настроен на таи тема, но вече надеждата ми е минимална, нищо ще сме като феновете на Rover ще си караме колите и ще им се радваме колкото можем :los:

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Ако Сааб ще се възроди мисля ще е пак през GM като този път ще като Опел и Воксхол едни и същи коли със различни емблеми.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
100 коли са около 3.300.000 евро оборот продават се за няколко седмици без инвестиция от поне 700 или 800 милиона евро не ги виждам Махиндра парите ги има дано се споразумеят 8-)

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[quote="NIK"]Ако Сааб ще се възроди мисля ще е пак през GM като този път ще като Опел и Воксхол едни и същи коли със различни [color=#FF0000]проблеми[/color].[/quote] :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
[quote="Machinae"][quote="NIK"]Ако Сааб ще се възроди мисля ще е пак през GM като този път ще като Опел и Воксхол едни и същи коли със различни [color=#FF0000]проблеми[/color].[/quote] :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote] Направо ме закопа :lol: .

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
[quote="saabman"]100 коли са около 3.300.000 евро оборот продават се за няколко седмици без инвестиция от поне 700 или 800 милиона евро не ги виждам Махиндра парите ги има дано се споразумеят 8-)[/quote] От това, което чета, по-скоро става дума за стратегия за развитие с 20-годишен хоризонт на стойност няколко милиарда долара/евро, модели/платрофми за едва ли не всички сегменти, разработка на много нови, авангардни технологии и т.н. и т.н. SAAB AB едва ли ще се съгласят на по-малко за да предоставят правата за ползване на марката, защото нямат нужда от още един провал, който да им съсипва авторитета. А Mahindra не знам дали могат да отговорят на такова предизвикателство. Става дума за пълен рестарт и не е въпрос само на пари, дори да ги имаш... Шансът никак не изглежда да е на страната на Тролхетан, но it ain't over 'til it's over... :) Стискаме палци и се надяваме на най-доброто!

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Според мен ако не отстъпят шведите няма да станат нещата :cry:

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
[quote="DrakonSSon"]Според мен ако не отстъпят шведите няма да станат нещата :cry:[/quote] Aко не откупят шведите няма да станат нещата.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Ники не вярвам те музея едвам се навиха да спасят, за малко да продадат експонатите... Волво си ги продадоха на китайците без никакъв проблем, а за Сааб все причина за не успешна сделка се намират, я парите не били с неустановен произход(имам в предвид за провалената сделка преди години, в която беше замесен руски олигарх) я нещо друго!

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Проблема е GM все още притежават една малка част от Сааб и не искат да преминава в нечий ръце.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
[quote="NIK"]Проблема е GM все още притежават една малка част от Сааб и не искат да преминава в нечий ръце.[/quote] Да това го знам и много ме е яд как 2%(по спомен толкова имаха ГМ) провалят всичко :evil: :evil: :evil:

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
2 залатни акций от 5 който са основата на фирмата 1 се държи от Saab AB 2 от сегашния собственик който има отново желание за фалит на марката.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
имам идея, да съберем пари и да си я купим любимата марка

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Доста ще трябва да събираме докато стане време да я купим ще се ползват летящи чиний.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
бе те ще ни дават да я вземем, всепак е фалирала ама ще ни я прехвърлят барабар с минусите

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Големия плюс (Шевролет) стана от два минуса и после се отеглиха от Европа :lol: .

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Времето ще покаже как ще се развие поредното спасяване.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
...аман от тия... "поредни"... спасявания... или реанимации с години... толкова време в кома... а автомобилния свят върви напред какво пък - нека си останат в музеите - така поне винаги ще сме актуални

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
В такъв случай всички който караме Сааб не караме кола просто една антика.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това  

×
×
  • Създай ново...