Jump to content
Влезте, за да следвате това  
Гост NIK

Водородни автомобили

Препоръчан пост

Гост
Корейците от Hyundai представиха един нов кросоувър, който се задвижва от водород. Премиерата на автомобила, названието на който все още не се съобщава, се състоя в Корея, а световната премиера, е насрочена за изложението CES 2018, което се провежда в Лас Вегас, предава факти.бг. Съдейки от снимките, в основата на новия модел е залегнал дизайнът от концепцията Hyundai FE Fuel Cell, представена през март тази година. Ще припомним, че в моделната гама на корейците вече присъства автомобил на водород. Това е кросоувърът ix35 Fuel Cell. Най-вероятно иновацията ще се яви като наследник на ix35 Fuel Cell. В отличие от него, тя ще е с 20% по-лека и с 10% по-ефективна. Известно е, че новият автомобил разполага със силов тракт с мощност 163 к.с., а с едно зареждане с водород може да изминава разстояние от 580 километра. Очакванията са, че в продажба новия кросоувър на Hyundai ще постъпи още през следващата година. Първоначално иновацията ще се предлага само в Южна Корея, а по-късно моделът ще достигне до пазарите в САЩ и Европа.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Отбор на Русенския университет с прототип на автомобил, задвижван с водородна клетка, бе изпратен днес за Истанбул. Там той ще участва в предварителния кръг на състезанието за енергийно ефективни превозни средства "Shell Eco-marathon Challenger Event" - в клас "Градски прототипи", задвижвани с водород. "Надявам се, че отборът ще успее да защити достойно името на Русенския университет и на България", заяви ректорът на висшето училище проф. Велизара Пенчева. Ръководителят на проекта д-р Иван Белоев обясни, че повече от 40 студенти от четири факултета са работили неуморно близо година за създаването на автомобила "HydRU". Той е изграден с финансовата подкрепа на академичното ръководство на университета, на Студентския съвет, на общинската фондация "Русе - град на свободния дух" и на фирми. БРАВО на момчетата.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Представиха Лада на водород СНИМКИ.

Представиха Лада на водород СНИМКИ

Нa Мocкoвcкия мeждунaрoдeн фoрум "Oтвoрeни инoвaции" бe прeдcтaвeнa първaтa Lаdа c eлeктричecкa зaдвижвaщa cиcтeмa c гoривни клeтки.

Aвтoмoбилът e пocтрoeн нa бaзaтa нa мoдeлa Еllаdа - пo cъщecтвo "Кaлинa" oт първoтo пoкoлeниe, прeуcтрoeнa зa рaбoтa нa тoк.

Вoдoрoднaтa Lаdа имa eлeктрoмoтoр бeз пocтoянни мaгнити, 24-килoвaтчacoвa бaтeрия, eлeктрoхимичecки гeнeрaтoр и бутилки зa вoдoрoд пoд нaлягaнe c кaпaцитeт 20 кВтч.

1572315200_7.jpeg

Cиcтeмaтa пoзвoлявa изминaвaнeтo нa 300 км c eднo зaрeждaнe, нo в тecтoвия прoтoтип ca мoнтирaни пo-мaлки бутилки и aкo oбeмът им бъдe увeличeн, aвтoнoмният прoбeг мoжe дa бъдe удължeн дo 650-800 км.

Cпoрeд eдин oт cъздaтeлитe нa вoдoрoднaтa Еllаdа Юрий Дoбрoвoлcки тя имa шaнcoвe зa ceрийнo прoизвoдcтвo.

"Aкo към прoeктa бъдe прoявeн интeрec и ce зaхвaнeм зa рaбoтa вeднaгa, първитe тecтoви мулeтa мoгaт дa пoeмaт пo пътищaтa cлeд oкoлo гoдинa", дoбaвя тoй.

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Тирът на Hyundai на водород изглежда просто нереално

 
Тирът на Hyundai на водород изглежда просто нереално

Експерименталният камион HDC-6 бе представен в размките на изложението North American Commercial Vehicle Show. 

Автомобилът притежава футуристичен облик, разработен под ръководството на шеф дизайнера на компанията Люк Данкерволке.

 

Екстериорът "Нептун", от една страна, напомня на стила арт -деко, а от друга - на дизайна на аеродинамичните локомотиви "стриймлайнери", пироко използвани в САЩ в периода между 30-те и 50-те години на миналия век в САЩ.

"Двигателят на водородните горивни клетки ни даде възможността да преразгледаме класическата архитектуа на камиона.

Защото тук изискванията за охлаждане на системата са по-ниски, ние разположихме радиаторна решекта само долу.

Това ни помогна да придадем на камиона пще по-аеродинамична и разпознаваема кабина", казва Донкерволке.

 

Във вътрешността на кабината е организиран жилищен модул, затова по дължина тя надминава тази на повечето европейски камиони. 

Характеристиките на силовата установка на камиона засега не се съобщават. Най-вероятно, това е само демонстрационен макет без дълбока техническа доработка. 

Според замисъла горивните клетки, преобразуват водород от бутилки в електричество, което на свой ред захранва моторите и привежда в движение автомобила. 

Тиърт бе представен във връзка със специално разработения полуприцеп-фризер. Той също е направен на базата на технологиите за пестене на енергия. 

Хладилната установка е създадена от фернската компания Air Liquide, нейната въглеродна следа е с 90% по-малко от тази на традиционните. 

 

Твърди се, че тя охлажда по-бързо и по-добре поддържа температурния режим.

Стените на полуприцепа също са уникални - те са изработени от сандвич-панели със специална пяна помежду им и външни елементи от подсилени влакна на полимер (FRP — Fiber Reinforced Polymer).

За намаляване на теглото полуприцепът няма нито горни, нито дони метални трбни дъги, тоест каркасът на стените е направен от пластмаса и е интегриран в сандвич-панелите. 

От 2013 година Hyundai активно влага в изследвания и разработването на водородни автомобили. 

В рамките на 6 години компанията е вложила в това направление 6.4 милиарда долара. 

В продуктовата гама на Hyundai от 2018 година има сериен водороден кросоувър Hyundai Nexo.

С HCD-6 Neptune Hyundai показва намерение да излезе на световния пазар за тирове. 

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това  

×
×
  • Създай ново...